Isnin, 4 Julai 2011

Pemulaan Baru Dalam Hidup


Sekarang kehidupan aku dah berbeza. Aku dah digelar pelajar kembali. Aku mengambil keputusan untuk belajar untuk kepentingan masa depan aku dan keluarga aku. Aku mendaftar masuk di sebuah kolej di Kuala Lumpur. Kolej yang sekarang nie sangat popular. Iaitu Kuala Lumpur Metropolitan College(KLMU). Aku mengambil bidang Culinary Art. Aku amik Diploma.Buat masa nie aku cuba untuk biasakan diri untuk belajar setelah sekian lama aku meninggalkan buku. Aku start masuk kolej bulan 3. Ramai gak kenalan baru aku kenai masa itu. Seronok juga kehidupan didalam kolej ni. Dulu aku ingat amat merumitkan. Tapi aku terasa kene bedikari untuk maju bila berada di kolej. Sekarang aku ada target aku sendiri. Aku nak berjaya mcm mana kawan-kawan aku berjaya. Tapi dengan cara aku sendiri. Buat masa sekarang aku perlu banyak berdoa untuk tidak putus asa. Harapan aku adalah perlu setiasa ingat apa tujuan yang aku nak capai. Aku nak pergi merata tempat untuk pergi merata tempat untuk timba pengalaman.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan