Isnin, 4 Julai 2011

Partime kerja + Study

Hahaha.. Hidup nak senang skit kena la berkorban sikit. So aku wt keputusan untuk berkerja. Aku Masuk balik tempat kerja lama aku kat Saujana Impian Club Golf. Waktu kerja aku lak Jumaat, sabtu dan ahad. Hari lain lak aku belajar. So aku harap kerja aku x menganggu pembelajaran aku nanti. Wat masa ni berjalan dengan baik. So aku harap siapa yang nak belajar sambil kerje boleh. Tapi biar kene time dan x menganggu pelajaran korang. Dan jangan la bila dah masyuk terus x nak belajar. Jgan macam 2 lak. Sbb ader kawan aku jadi mcm 2. Dimana ada jalan disitu ader Higway. So bile dah belajar, belajar la betul2. Jgn nak perhabiskan duit mak bapak korang sebab mak bapak korang bukan datin n datuk. Ingat sikit titik peluh diorng cari duit. Jangan tiap bulan nak mintak duit je. Mintak biar berpada2 n guna sebaik2 nya.

Maju La Hidup Dengan Pekara Yang Positif

IF I AM A BILLIONAIRE

Assigment : Reading, Vocubalary and Grammar 1

Semester : 2

UFS 101



IF I AM A BILLIONAIRE

First of all, I would like to improve my quality of life. I am belong to the middle-class of society. I can never think of earning billions of dollars but there is nothing wrong in harboring the hope that I might having it one day. Thus, I will try to spend it in the most appropriate manner so as to derive the maximum pleasure out of it.

I would love to build a huge mansion for my lovely family. The mansion will be placed on the top of hills and surrounded by the greenish of natures. It will be such a nice place to live in. Other than that, having a luxury cars which will caught any eyes to look at it would be much likeable too.

The main thing that I would like to do if I am a billionaire is definitely starting a company and run a good business. I have always been interested in business because I love the challenges and risks. I will further on my studies in business to ensure that I am full with the business knowledges and capable in running it. In my opinions, whatever that we want to do in does not only require experiences but also the knowledges are important too.

For my way of doing business, I will be investing in land property sector. This sector have a really good prospects and much profits could be gain from it. other than that, I will do some investment in the investment products such as Amanah Saham Nasional Berhad.

Furthermore, I am also interested in bakery. I love to bakes and by having my own bakery shop were also one of my future plan.

If I am a billionaire, I shall contributes my wealth to the society. I will build up and adding on more facilities for the society such as schools and hospitals. I will be organizing a scholarship programs for students which cannot afford their fees studies. I will be giving loans to people which cannot afford to start up a business.

I would love to involve myself in voluntary organizations too. Donations will be given to such oreganiszation which doing a good deeds for poor peoples.

Moreover, by helping those peoples will reminds me to always keep my heads down.

Semester 2

Semester yang kedua aku amik 3 subject iaitu Malaysian Studies, Intoduction Hospitality and Tourism Industry and Reading, Vocubalary and Grammar 1. Buat masa ni aku masih dalam sem 2. Banyak gak assigment aku kene buat walaupun aku buat assigment dalam group. Yang paling penting sem 2 ni aku banyak lepak dengan dak2 malas nak belajar n malas nak pie kelas. Adus sekarang nie aku try cari dak-dak yang nak belajar. Hahaha. Tapi aku nak cari awek la. Senang sikit. huhu ;)

KLMU

Semester 1

Sem petama aku amik 2 subjeck iaitu Contemporary business dan PC Com. Dalam tempoh permulaan ni semua berjalan dengan lancar. Semua assigment aku buat dengan kemas dan aku tidak ada masalah dengan lecture. Kelas PC COM sangat mudah pada aku. Aku dapat A- untuk kelas PC COM dan subjeck Contemporary Business pulak aku dapat NC dan menjadi masalah pada aku. 1 kelas seramai 50 orng student hanya 5 orang saja yang tidak NC. Aku pon x paham apa masalah dengan kelas aku. Sekarang aku terpaksa menduduki semula exam Contemporary Business. Masalah paling besar adalah aku mengambil pinjaman MARA. Aku risau x dapat pinjamaan MARA. Adus? Bale-Bale.

Pemulaan Baru Dalam Hidup


Sekarang kehidupan aku dah berbeza. Aku dah digelar pelajar kembali. Aku mengambil keputusan untuk belajar untuk kepentingan masa depan aku dan keluarga aku. Aku mendaftar masuk di sebuah kolej di Kuala Lumpur. Kolej yang sekarang nie sangat popular. Iaitu Kuala Lumpur Metropolitan College(KLMU). Aku mengambil bidang Culinary Art. Aku amik Diploma.Buat masa nie aku cuba untuk biasakan diri untuk belajar setelah sekian lama aku meninggalkan buku. Aku start masuk kolej bulan 3. Ramai gak kenalan baru aku kenai masa itu. Seronok juga kehidupan didalam kolej ni. Dulu aku ingat amat merumitkan. Tapi aku terasa kene bedikari untuk maju bila berada di kolej. Sekarang aku ada target aku sendiri. Aku nak berjaya mcm mana kawan-kawan aku berjaya. Tapi dengan cara aku sendiri. Buat masa sekarang aku perlu banyak berdoa untuk tidak putus asa. Harapan aku adalah perlu setiasa ingat apa tujuan yang aku nak capai. Aku nak pergi merata tempat untuk pergi merata tempat untuk timba pengalaman.



Isnin, 29 Mac 2010

MoHoN mAaP

Dulu aku ader siarkan 1 blog yang berbaur lucah. Myber time aku tulis aku x dpt trima aper yang berlaku. Myber terlalu sayng kot untk lepaskan. Skunk aku dah boleh terima aper yang berlaku dengan menyebokkan diri aku dengan kerja. Tapi alhamdulilah emosi aku under control. Tapi aku harap maaf aku diterima. Dan aku x kisah untuk kau berdendam ngn aku n aku ngnku bersalah ape yang aku sudah lakukan. Walaupon kesalahan ini x dpt di maapkan. Moga kehidupan sidie bahagia di dunia dan akhirat. Tapi sayng aku msih ader pader die. Tapi sekadar aku simpan menjadi memory indah yang pernah berlaku dlam sejarah hidup aku. Aku jadikan bende ni sebagai pengajaran aku untuk mengenali perempuan lebih mendalam lagi. Harap kehiupan aku terus dirahmati. Aku x sngka biler dipikirkan balik bende nie x kan selesai smpai biler2. Tapi bende dah berlaku x kan nak patah balik. YAng penting ia dah lepas. Aku mintak maaf banyak2 pada sidia. Dari hujung rambut smpai hujung kaki. semoga kenangan kiter mnjadi memory manis dan duka.