Jumaat, 31 Julai 2009

KerJa N DuiT

Hari2 aku pikir pasal duit. Kerja dah la gaji x masyuk nak benti dah nak dekat raya adus. Hati lakserba salh nak benti kat tempat keje skunk. Banyak bende baru aku kenai dalam sejarah yang aku x pernah alami.Kerja tempat bos melayu yang x leh pikir untuk kaya kan melayu sendiri. adus susah klau keje ngn melayu sendiri. Dah 2 tempat aku keje compony orng melayu. n tempat baru aku nak try keje tauke cina gaji masyuk taouke pon ok. tapi aku x nak buang prinsip aku pegang selama nie. Dah 1 hal. tapi duit x pon per nah banyak. Keje separuh nyawa. Orng melayu nie memang susah ker nak kaya kan bangsa sendiri. Duit lak 1 hal x pernah nye nak banyak abis jer. Dalam bank pon bukan nyer makin bertambah kurang jer. Adus bila la nak capai 5angka dalam bank aku nie. Aku nak Kuar kereta tapi tempat keje aku skunk x leh nak bayar duit bulanan n x leh nak impan sikit pon duit belanja n duit mase tua aku n duit nak kawin adus 1hal la bala nie. Susah nak dapt hidup lak mcm orng yang aku kenai walaupun umur baru 25 dah pakai kete mahal2. Bukan pakai duit mak bapak lak 2. Aku cuba x nak pakai duit mak bapak aku mcm diorang. Tapi sakit doh n skunk aku x per nak mintak mak bapak aku duit belanja. N aku x pernah nak pinjam duit mak bapak aku walau dlm pengetahuan mmber2 aku aku pinjam. Kira aku tipu diorang la aku pinjam duit mak bapak aku. Tapi serba salah lak. ADUS.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan